2012.11.04.
21:11

Lusta hétvége

Ezt a hétvégét a sok tanulás és jövős-menős intézkedés határozta meg, úgyhogy csupa gyors, maximum 20 perces ételeket készítettünk. A párom pedig holnap elutazik és szerdáig távol lesz, így összedobtunk előre pár ételt, amit magával tud vinni itthonról.

CIMG3115_1.jpgA szombat reggel késői ébredéssel kezdődött és édességre voltunk kiéhezve. Még péntek este összedobtam egy sütőtökös krémpitét, amit másnap reggelire fogyasztottunk el egy habos kávé kíséretében. Ohhh, kívánom, hogy minden napom így induljon...

IMG03112012152625.jpgKedvenc unokatesóm még a hét közepén írt nekem, hogy életében először ki szeretné próbálni a tofut. Először valami édes receptre gondolt, de aztán meggyőztem, hogy inkább egy tofu ’’rántottát’’ készítsen el. Ezzel nem lehet nagyot bukni, illetve elég valószínű, hogy ebben a formában azoknak is ízleni fog a tofu, akik egyébként nem szokták fogyasztani. Mivel egész héten nem tettem eleget a kérésnek, tegnap adott volt a  tofu ’’rántotta’’ ebédre, hogy át tudjam neki küldeni a receptet. Rozskenyérrel, sok-sok paradicsommal és avokádóval tálaltuk.

IMG02112012132358hh.jpgEstére egy gyors, mexikói ’’sajtos’’ tészta következett. Desszertnek gyümölcssalátát ettünk.

A vasárnap reggeli a maradék rozskenyérrel, humussal és zöldségekkel indult.

Ebédre egy csicseriborsós teriyaki következett, főtt quinoával, zöld salátával és mangós-ananászos salsával.

 

IMG04112012195630hh.jpgA főtt csicseriborsót szójaszósz és balzsamecet keverékén megfuttattam. A salsához mangót, ananászt, lilahagymát daraboltam fel, majd őrölt gyömbérrel, mentával és citromlével ízesítettem. A quinoa teljes értékű fehérje, minden szükséges aminosavat tartalmaz. A csicseriborsó szintén nagyon gazdag fehérjékben és vasban is, melynek felszívódását a citromlében lévő C-vitamin elősegítette, illetve a zöld levelesek is rengeteg vasat tartalmaznak. Ez az ebéd tehát tele volt hasznos tápanyagokkal, és szuper egészséges volt. A pikáns íz orgiáról pedig szót sem kell ejteni.

IMG03112012225955.jpgDélután pihenésképp megnéztünk közösen egy mozit (Old Dogs). Hihetetlen jót nevettünk rajta, igazi relaxálós film volt. Közben nassolás gyanánt egy kis sütőtökös mártogatóst készítettünk:

A sütőtököt valamennyivel kevesebb szójajoghurttal, juharsziruppal, fahéjjal, szerecsendióval, csipet kardamommal, szegfűszeggel és gyömbérrel krémesre összetrumixoltam. Joghurt helyett bármilyen növényi tej is megteszi. A mártogatós sűrűségét kedvedre beállíthatod. Almával, dióval, banánnal isteni! Ennek megkoronázásaként még egy kis sült gesztenyét is majszolgattunk a film közben!

Vacsorára mexikói káposzta és pácolt, sült tofu következett.

IMG04112012205257.jpgA káposztát hagymán megpároltam, majd pici sűrített paradicsommal, vörösbabbal és kukoricával összekeverem, fokhagymával, köménnyel, chilivel, oregánóval, balzsamecettel fűszereztem.

A balzsamecet, szójaszósz, kakukkfű, majoranna, fokhagyma, chili, pici pirospaprika és kömény keverékében pácoltam hűtőzacskóban 20 percig. A natúr tofunak önmagában nem sok íze van, na de így már annál több. Isteni illatok keringtek a házban, mintha Hálaadás pulykát sütöttem volna. :)

IMG04112012205158.jpgEbből jó nagy adaggal készült, így marad belőle a páromnak elvitelre holnap. Emellett még egy sütőtökös, spenótos, csicseriborsós afrikai ragut, barnarizst, és sütőtökös muffinokat visz magával.

A raguhoz hagymán megpároltam a fagyasztott spenótot, hozzáadtam a főtt csicseriborsót és az előre megsütött sütőtök kockákat, majd passzírozott paradicsomlével felöntöttem és curryvel, chilivel, oregánóval, gyömbérrel ízesítettem.

 

Hát így telt nálunk a gyors és egyszerű ételekkel teli, előrekészülős hétvége. Remélem, adtam Nektek is pár ’’mentőöves’’ ötletet sűrű napokra. Kellemes vasárnap estét és pihenést kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: én titkok

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr44889121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása