2012.10.19.
18:28

Sütőtökös muffin

DSC_0237_1.jpg

Ez a kedvenc muffinom! Annyira hidratált, puha a tésztája, hogy alig hiszem el, nincs benne semmi olaj vagy margarin. Mivel ősszel van a sütőtök szezonja, így ebben az időszakban elég gyakran sütök belőle. Szerencsére, ahol én lakom árulnak édes burgonyát is, amivel szintén elkészíthető a recept egész évben. De előfordult már az is, hogy sem sütőtököt, sem édesburgonyát ne kaptam, és 100%-os sütőtökpüré bébiételt használtam. Én csoki darabkákkal szeretem a legjobban, de mazsolával vagy dióval is isteni lehet. Juharsziruppal szoktam ezt a muffint édesíteni, mert nekem a sütőtök-juharszirup ízkombináció a legeslegnagyobb kedvencem, de nyugodtan használhatsz mézet vagy nyírfacukrot is.

 

Sütőtökös muffin

12 db

1 ½ pohár teljes liszt (én tönkölyliszttel szoktam készíteni, de rozsliszttel is működik)

2 teáskanál sütőpor

1 teáskanál szódabikarbóna

Fűszerek:

1 teáskanál fahéj

¼ teáskanál kardamom

¼ teáskanál szerecsendió

¼ teáskanál őrölt gyömbér

1/8 teáskanál őrölt szegfűszeg

1 pohár almaszósz (vagy villával összetört banánpüré)

1 pohár sütőtökpüré (előre megsütött sütőtök belsejét villával vagy botmixxerrel pürésítsd össze)

½ pohár juharszirup / méz (én szűken szoktam ezt kimérni, mert nem szeretem túl édesen. Kóstold meg a tésztát és ízesítsd kedvedre. Xilitet is használhatsz ízlés szerint, de ebben az esetben növeld az almaszósz mennyiségét bő ¼ pohárral. )

100 gramm sötét csokoládé (opcionális)

 

Lépések:

1. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra.

2. Egy keverőtálba mérd ki a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a fűszereket. Keverd össze őket.

3. Majd mehet hozzá az almaszósz, a sütőtökpüré és az édesítő. Lapos kanállal keverd össze az egészet minél kevesebb mozdulattal.

4. Végül add hozzá az apróra vágott csokoládét vagy diót. Ha mazsolát használsz, akkor azt a liszthez add hozzá és úgy keverd bele a többi hozzávalót (így nem ül le az aljára).

5. Adagold bele a tésztát egy muffinpapírral kibélelt vagy szilikonos sütőformába és süsd addig, amíg egy fogpiszkáló tisztán ki nem jön a belsejéből.

4 komment

Címkék: reggeli receptek desszert

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr934857953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Calypso 2012.10.20. 19:50:56

Fincsi, köszii! Banánpürével, és véletlenül félig zabliszttel készült, de tök jó lett. Tényleg nagyon jó állagú.
A.

eddmagad 2012.10.21. 09:41:49

Szuper! Zabliszttel meg egeszsegesebb is lett! :)) Orulok, h izlik! :)

ratane 2012.10.28. 20:57:12

Kilószám esszük a tököt és a banánt (a kacatok a számban, ugye... :D ). Tegnap meguntam őket, így megsütöttem a receptedet. Téglaformában, mert muffinom nincsen. :) Szerintem isteni finom. Párom szerint tökösmézeskalács íze van. :) Köszönöm az ötletet, mentettem a kedvencek közé. :)

eddmagad 2012.10.29. 08:05:56

@ratane:

Nagyon jó ötlet volt ez a téglalap formában sütés. :)
Örülök, hogy egy a sütőtök és banán fhasználására egy újabb ötlettel tudtam szolgálni, annak meg főleg, hogy a férfi szájak is dicsérték! ;) Az mindig jelent valamit! :)
Köszönöm!
süti beállítások módosítása