2012.10.16.
08:46

10 dolog, amiért imádok enni!

Gondolkoztam azon, hogy mit is adott nekem az a fajta teljes értékű, növényi táplálkozás, amibe szépen, lassan, fokozatosan tanultam és szerettem bele…bizony sokkal többet, mint reggeli, ebéd és vacsora…:

1. Egészségesebb vagyok, mint tizenéves koromban. A laboreredmények nem hazudnak, de az ember közérzete végképp nem. Mostanára tisztultak ki a laborértékeim annyira, hogy mind az orvosom, mind saját magam megelégedetten konstatáljuk, hogy a táplálkozásnak nagyon nagy hatása van az egészségre. Koleszterinszintem, vércukrom, vese-, májfunkcióim és hasi ultrahang képeim a lehető legjobbak. Világ életemben nagy evő voltam, és sosem vetettem meg a szupermarketek polcain sorakozó feldolgozott, mű élelmiszereket. Ennek már 17 éves koromra magas vércukor- és koleszterinszint lett az eredménye. Majd huszonévesen pedig a vesém látta kárát a korábban folytatott szénhidrátszegény táplálkozásomból eredő, tömérdek állati fehérje fogyasztásának. A szintén ebből következő, zsírban gazdag diéta pedig a koleszterinemet csak tovább növelte. De ma minden rendben van!!!

2. Frissebb és energetikusabb vagyok, mint lustaságom ellenére valaha is gondoltam volna. Mindig is a világ lustájaként ismertek! Viszont most könnyen ébredek és kelek ki az ágyból, jól és mélyen alszom. Gyalog megyek mindenhova, ahová csak lehet. Nem baj, ha nem jön a lift, várakozás helyett, gyorsan megjárom lépcsőn. Sokkal könnyebben veszem rá magam a sportolásra, mert több erőt és energiát érzek magamban. A friss, könnyen emészthető és a szervezetem által jól hasznosítható ételek által sosem érzem magamat elnehezülten.

3. A súlyom teljes kontrol alatt van erőlködés nélkül!!! (Micsoda bónusz!) Egyszerűen tudom, hogy milyen ételek jók nekem és ezeket fogyasztom anélkül, hogy a szénhidrát grammokat vagy kalóriákat számolgatnám, ahogyan az korábban az agyamra ment! Nem gondolkozom azon, mit szabad ennem vacsorára és mit nem. Nem kalkulálok semmit, egyedül a változatosságra figyelek, és eszem azt, amit megkívánok úgy, hogy mindig jóllakottnak, elégedettnek érzem magam és nem sóvárgok folyamatosan. Semmi agyonfeldolgozott, mesterséges, mű, fogyókúrás porokkal, turmixokkal, csodavitaminokkal,’’ diet’’ és ’’light’’ termékekkel nem tömöm magam többé! Hihetetlenül hangzik, sokszor még én is alig hiszem el, hogy a testsúlyszabályozás ilyen egyszerű is tud lenni.

4. Jó az emésztésem! Korábban előfordult rendszeresen, hogy bizonyos időszakonként úgy elnehezült az emésztésem, hogy bizony csak gyógyszerekkel sikerült a mérhetetlen hasfájást, puffadást és vastagbélgyulladást csillapítani, jó pár álmatlan éjszaka után. Most a rostban gazdag (tulajdonképpen csak rostos ételeket eszem, hiszen a rendre ZÉRÓ rostot tartalmazó állati termékeket elkerülöm), könnyen emészthető, komplex szénhidrátokkal teli, zsírban szegény és fehérjében pont elégséges táplálkozással ezek a korábban 2-3 havonta jelentkező problémák teljesen megszűntek. Sosincs has puffadásom, holott régebben gyakran kellett ezeket ügyes öltözködéssel is palástolnom.

5. Elmúlt minden étel addikcióm. Sokan és én is sajt, csokoládé, és édesség utáni függőségben szenvedtem, amelyek néha kontrollálhatatlanná váltak. Ekkor van az, hogy elcsábul az ember az illatozó pékség előtt elsétálva vagy egy-egy baráti összejövetel alkalmával, és persze másnap szánja-bánja. Ha ’’leszokunk’’ a függőséget okozó ételekről, akkor a sóvárgás is elmúlik, komolyan! Társaságban sem jön rám semmilyen ’’roham’’, és erőlködés nélkül utasítom vissza a vonzónak tűnő süteményeket, olvadozó, sajtos szendvicseket és habos pudingokat, mert tudom, hogy rám ennél sokkal finomabb, táplálóbb és egészségesebb finomságok várnak otthon.

6. Soha ennél jobban nem szerettem főzni. Tudom, hogy a konyhám tiszta, mentes minden állatokról származó baktériumoktól, esetleges fertőzésektől, nem kell vágódeszkát fertőtlenítenem vagy kést cserélnem különböző ételek szeleteléséhez. Tele a fridzsiderem színesebbnél színesebb, friss, illatos összetevőkkel. Ilyen körülmények között tényleg mindig öröm a főzés és sütés, illetve a konyha vált a kedvenc helyiségemmé a házban!

7. Babakoromban lehetett utoljára ilyen szép a bőröm! Kisebb túlzással persze, de tényleg ez a helyzet. 11 éves korom óta küszködtem aknés bőrproblémákkal. Mindig azt mondták, hogy majd 20 éves koromra elmúlik, de még 25 éves koromra sem múlt el sajnos. Akkor azt mondták, hogy majd elmúlik az első szülés után. Na ezen még nem vagyok túl, de szerencsére elmúlt hamarabb. Mindig azt gondoltam, hogy az egész genetikai, apukámtól örököltem, habár neki elmúlt tinédzserkora után, ahogy kell. Aztán azt gondoltam, hogy kisebb hormonális egyensúlytalanság lehet az oka. Úgy hittem, hogy a táplálkozásom kellően tiszta és egészséges volt, így az nem lehetett probléma. Bizony rájöttem, hogy mindez nem volt igaz. Csak a táplálkozásomat ’’kitisztítva’’ 3-4 hét alatt hihetetlen változásokat tapasztaltam, amelyek mára tartósnak bizonyultak és kimondhatatlanul élvezem a makeup nélküli, friss arcbőr előnyeit és szépségeit. Azért sminkelek, mert szeretem és nem azért, mert muszáj. Lépcsőn, farmer short-ban felmenvén nincs, aki mögöttem meg ne dicsérné, hogy mennyire nincsen narancsbőr a combjaimon! A karomon lévő ekcémás kiütések pedig megszűntek, és nincs szükségem kenőcsökre többé.

8. Sosem vagyok beteg, ha megfázásról vagy influenzáról van szó. Mikor mégis betegek között vagyok és ’’rámragad’’ valami, akkor mindössze egy kis torokfájást érzek, ami egy alvással vagy egy nap alatt átmegy rajtam orrfújás, láz, köhögés és légcsőhurut nélkül. 1 nap alatt átsöpörnek rajtam ezek a kisebb betegségek, anélkül, hogy tényleg leverne a lábamról. Úgy érzem, hogy az immunrendszerem kiállja a próbákat és végzi a dolgát!

9. Elmúltak az örökös migrének. Korábban nagyon fejfájós voltam. Na persze ma is megérzem a nagyon extrém időjárás-változásokat, de régebben elég gyors ütemben fogytak a fejfájáscsökkentő tabletták. Minimum heti 1-2 alkalommal sajnos használnom kellett őket. Most jó sokáig kitart egy doboz. A legutóbbi, 10-es Aspirint júliusban vettem és még 9 szem van a dobozban. Mostanában kb. 2 havonta egyszer kerül arra sor, hogy tablettát kell bevennem.

10. Szeretem az állatokat. Nagyon felszabadult, pozitív érzés, hogy nem járulok hozzá a nagyüzemi állattartásban nevelt állatok szörnyű szenvedéseihez. Sokan ugye azt mondják, hogy egy csirke vagy egy szarvasmarha azért van, hogy végül levágjuk és megegyük. Ok! De egy csirke és egy szarvasmarha azért van, hogy szörnyű szenvedéseken, fájdalmakon menjen keresztül, mire az asztalunkra kerül? Sajnos, nem arról van szó, hogy friss levegőn, füvön futkározva nevelkednek ezek az állatok, hanem arról, hogy rövid életük alatt betegen, antibiotikumokkal és hormonokkal kezelve, túltenyésztett súlyuk alatt összeroskadó lábakon, szörnyű fájdalomban részesülnek. Sajnos fogalmunk sincsen ezekről a dolgokról, hiszen hányszor is gondolunk arra, hogy a tányérunkon lévő étel honnan származik és hogy került oda!? Szociális, kulturális és pszichológiai okokból eredően nincs összeköttetésben, a fejünkben a végtermék és annak eredete. Senkit nem szeretnék arra rábeszélni, hogy holnaptól ne egyen húst, tojást, tejtermékeket!!! Csak azt kívánom, bárcsak olyan lenne ma is az állattartás, mint nagymamáink korában. (Ha valaki érdeklődik a nagyüzemi állattartásról és erősnek érzi magát!, megnézheti Paul McCartney's "Glass Walls" című videóját.)190262_1309544674675_6633218_n.jpg

 

Nálam az étkezés sokkal többet jelent egyszerűen annál, hogy éhes vagyok és ennem kell. Szeretem és tisztelem a tányéromra kerülő finom ételeket, amelyek ’’tiszták’’, tele vannak tápanyagokkal, illetve támogatják egészségemet, a környezetet, és belső harmóniámat. Ha ’’Az vagy, amit megeszel!’’, akkor talán lehet mondani, ’’Több vagy, amit megeszel!’’.

 

Szólj hozzá!

Címkék: én titkok

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr634851339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása