2012.10.23.
11:09

Kelkáposzta...avagy miért és hogyan együnk belőle többet!

kelkaposzta_192115_55480.jpgTalán több kelkáposztát kellene fogyasztanunk, mint ahogyan azt tesszük. Én személy szerint legalábbis gyakran elhanyagoltam ezt a témát. Egyszerűen, mert sosem volt jó ötletem, hogy mibe is hogyan alkalmazzam, ráadásul egy fej néha olyan nagy, hogy ha csak nem 4 fős a család minimum, akkor garantáltan nem fogy el, vagy max. úgy, hogy egy egész hétig azt esszük…amire szintén nem sok kedvem volt.

 

Viszont mindig lelkiismeret furdalással jöttem el a szupermarketből, ha megint nem vettem belőle. Tele van ugyanis A-, B-, C- és E-vitaminnal, magnéziummal, kalciummal, és vastartalma is kimagasló. Nagyon gazdag rostokban és fehérjékben is! Bizony, fehérjékben…a fehérje összkalóriákhoz viszonyított aránya magasabb a húsoknál is! Szóval nem is kérdés, miért voltam mérges magamra olyan sokszor, mikor kelkáposzta nélkül jöttem haza a bevásárlásból.

Viszont végre találtam egy módszert, amellyel be tudom építeni a kelkáposzta rendszeres fogyasztását a mindennapokba. (Valószínűleg, mások erre mér rég rájöttek, de nekem új a felfedezés. :))

Szóval ez a növény is egyike azoknak, amelyeket tökéletesen le lehet fagyasztani. És mennyivel könnyebb, egyszerűbb fagyasztott zöldségekkel főzni, mint frissekkel. Csak előveszünk egy doboz bébi répát vagy zöldborsót a mélyhűtőből és beleszórjuk a serpenyőbe. Nincs mosás, pucolás, vágás, feltakarítás stb. Ráadásul a fagyasztott zöldségek vitamintartalma magasabb is általában a frisseknél, hiszen ezeket betakarítás után pár órával már le is fagyasztják, ezzel megőrizve bennük minden értékes tápanyagot.

A mosás, pucolás, vágás, feltakarítás és a vitamintartalom része a dolognak persze az általunk eltett és lefagyasztott kelkáposztára nem érvényes. Sajnos meg kell mosnunk, meg kell pucolnunk, fel kell aprítanunk és aztán eltakarítanunk a romokat, mielőtt a mélyhűtőbe kerül a káposzta. De csak egyszer! És utána már csak kikapunk egy zacskóval a fagyasztóból nagyon kényelmessé téve ezzel a mindennapi vacsorakészítést. A vitamintartalma pedig természetesen pont annyira magas csak, mint amikor frissen megvettük a boltban. Viszont azt kell, hogy mondjam, megéri a procedúra. Egy 20 perc alatt 4 zacskó fagyasztott kelkáposztát varázsoltam és így már biztos, hogy fogyasztani fogom rendszeresen, mert csak elő kell venni a mélyhűtőből hosszas előkészülés nélkül. És nem kell amiatt sem aggódni, hogy napokon keresztül kelkáposztát kellene vacsorázni, máskülönben nem fogy el az a hatalmas fej, és megromlana.

Hétvégén tehát vettem egy nagy fej kelkáposztát és eltettem 4 adagban lefagyasztva.

 

Lépések:

#1

Levelekre bontottam a káposztát, a középső, vastag részt kivágtam és apró csíkokra szeleteltem az egészet.

#2

Megmostam.

#3

Megblansíroztam. 2-3 percre forró vízbe tettem a leveleket.

#4

Leöntöttem a vizet, és papírtörlővel picit szárazabbra töröltem a káposztaleveleket.

#5

Hűtőzacskóban eltettem őket. Használtam hozzá vákumozó gépet is, de elég az is, ha csak kézzel picit kinyomkodod a zacskóban lévő felesleges levegőt, és beteszed a mélyhűtőbe.

 IMG2310201210504gg1.jpg

Azóta már ki is próbáltam, hogy milyen. Tökéletes! Sosem mondanám meg, hogy le volt fagyasztva. Végre megtaláltam a módját, hogyan is fogyasszak rendszeresebben ebből a csodanövényből. Egyszeri 20 perces munkát jelentett a 4 adag lefagyasztása, és nagyon megérte!

Szólj hozzá!

Címkék: titkok

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr424864022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása