2012.09.04.
17:41

Gyümölcs ’’Crisp ’’

DSC_0001.JPGAz egyszerűség jegyében ismét itt egy olyan recept, ami alig pár összetevőt igényel, pikk-pakk elkészíthető és fogyaszthatod desszertként, délutáni édességként vagy akár reggelire is. Én pont most készítettem el! A fahéj és a gyümölcsök egyvelegének köszönhetően totál karácsony illat van a házban. Ez a mennyiség négy főre elegendő adag, szóval úgy néz ki, marad reggelre is! Yaaay! Nagyon várom, hogy holnap reggel felébredjek! Rizstejes bécsi melange és ’’fruit crisp’’ reggelire?! A jó isten szeret engem!

Ehhez az isteni roppanós, gyümölcsös édességhez igazából mindössze zabpehelyre, gyümölcsökre, valami természetes szirupos édesítőre (nyers méz, agávé nektár, juharszirup) és fahéjra van szükség és készen is vagyunk. Zabpehely és gyümölcsök?...Nyert! Egészségesebb mi kellhet még?!

Én általában fagyasztott erdei gyümölcskeveréket szoktam használni, mert ez a kombináció így igazán fanyar és én ezt imádom. Ananásszal…tropical heaven…nyammm! Barackkal…nagymama baracklekvárja kekszekkel…nyammm! Csak almád van?...Apple pie egyszerűen…nyammm! Bármilyen gyümölcsöd van, csak jó lehet a végeredmény!

 

Gyümölcs ’’Crisp ’’

4 adag

2/3 pohár zabpehely (turmixgépben lisztté őrölve)

1 pohár zabpehely (egészben, ld. Note 1)

1 teáskanál fahéj

kb. 7-8 evőkanál méz vagy juharszirup vagy agávé nektár (használhatsz xilitet is, ld. a lépéseknél, hogyan)

kb. 4 pohár gyümölcs (ld. Note 2, 3)

 

Note 1: Én leggyakrabban nagy szemű zabpelyhet használok, mert szeretem, ha a végén nagyon ropogós lesz, de ha te nem szeretnéd ennyire megerőltetni a fogaidat, akkor használj nyugodtan kisszemű zabpelyhet!

Note 2: Ha fagyasztott gyümölcsöt használsz, akkor hagyd kicsit kiolvadni, de nem kell teljesen!

Note 3: Ha friss gyümölcsöt használsz, szeleteld minél vékonyabbra őket.

 

Lépések:

1. Melegítsd elő a sütőt 200 fokra.

2. A 2/3 pohár zabpelyhet turmixgépben őröld addig, amíg lisztszerű állagot kapsz.

3. A kapott zablisztet az 1 pohár zabpelyhet és a fahéjat tedd egy keverőtálba és add hozzá a mézet (agávét vagy juharszirupot). Keverd össze az egészet egy fakanállal. Száraznak tűnhet elsőre, de nem az! A lényeg, hogy egy morzsás állagú keveréket kapjál. (Ha esetleg xilittel szeretnéd édesíteni, megteheted. Ekkor kb. ugyanennyi evőkanál vizet adj a zabhoz, hogy szintén morzsás állagot kapj. Én majdnem mindig juharszirupot használok, így még nem próbáltam, de szerintem működnie kell.)

4. A gyümölcsöket helyezd egy sütőtálba és locsold meg pici szirupos édesítővel vagy szórd meg xilittel.

5. Kezeddel morzsáld rá a zabpelyhes keveréket.

6. Hintsd meg az egészet fahéjjal és mehet be a sütőbe.

7. Kb. 12 percig süsd, vagy amíg picit megbarnult, ropogós és a gyümölcsök puhák.

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli amerikai receptek édesség desszert zabpehely

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr524755109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása