2012.10.13.
18:24

Alma-sütőtök krémleves

DSC_0105.JPGMivel ígértem őszi, sütőtökös recepteket, és még egyet sem teljesítettem (auchhh!), úgy gondoltam, kezdem egy igazán egyszerű, de annál különlegesebb finomsággal.

Akár még a karácsonyi asztalra is kerülhetne ez a leves, annyira megérdemli! Ráadásul csak pár alapanyag kell hozzá és könnyedén el is készül, ami jól jöhet az ünnepeket körülvevő nagy kapkodásban.

 

Alma-sütőtök krémleves

kb. 2-3 adag

1 fej vöröshagyma

1 alma

Kb. 1 és 2/3 pohár sütőtökpüré (2-3 szelet sütőtök, de nem kell pontosan kimérni, kicsivel több vagy kevesebb itt nem számít)

Kb. 2 dl növényi tej (bármilyen megfelel, de ha van kókusztejed, azzal igazán különlegessé teheted a levest)

1 babérlevél

½ teáskanál őrölt gyömbér

½ teáskanál őrölt fahéj

Késhegynyi őrölt szerecsendió

1-2 evőkanál méz (én juharszirupot használtam)

 

Lépések:

1. A hagymát pici vízen dinszteld meg, majd add hozzá a meghámozott, felszeletelt almát, a babérlevelet és öntsd fel annyi vízzel, hogy majdnem elfedje, de ne teljesen!

2. A megsült sütőtökből kanalazd ki a belsejét és add a lábasba, miután az alma már megpuhult (kb. 10 perc)

3. Főzd össze őket alacsony fokozaton kb. egy további 10 percre.

4. Tedd az egészet egy turmixgépbe (de a babérlevelet vedd ki), add hozzá a növényi tejet és turmixold az egészet teljesen krémesre.

5. Öntsd vissza az összeturmixolt keveréket a lábasba, add hozzá a fűszereket, sózd meg ízlés szerint és adj hozzá annyi mézet (juharszirupot, agávé nektárt), amennyi kellemesen megédesíti. (Ha túl sűrűnek találod a levest, akkor hígíthatod egy kis vízzel még. Én jó sűrűn, krémsesn szeretem!)

6. Tálald pár szelet almával és egy csipet rozmaringgal a tetején! Hidegen és melegen is isteni!

Szólj hozzá!

Címkék: leves receptek

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr364846507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása