2013.01.27.
10:08

Mandulatej

IMG_0571.pngEgyszer már megosztottam veletek egy házi mandulatej receptet. Ha lehetne, éjjel-nappal innám, annyira finom, viszont, ha boltban szerzi be az ember, akkor ez az egyik legdrágább típusú növényi tej (nem mintha a többi nem lenne drága). Viszont szuperegyszerű elkészíteni otthon is, sokkal takarékosabb és még időigényesnek vagy macerásnak sem nevezném. A mandulákat persze be kell áztatni előre, de az aktív munkaidő nem több mint 3 perc.

Nemrégiben közületek Marcella osztotta meg velem a mandulatej készítésének a trükkjeit. Azt írta, hogy neki nincs hiperszuper turmixgépe, ezért darált mandulát vett, beáztatta, reggel leszűrte, hígította, ízesítette, és aznap már mandulatejjel fogyasztotta a reggeli zabkásáját. Nekem, mint kajamániás receptalkotónak az ilyen kommentek bearanyozzák a napomat. Imádom figyelni mások leleményességét és egy-egy hasonló ötletért csakis lelkesedni tudok. Úgyhogy kövessétek csak Merci példáját!

Habár a most következő receptnél használunk turmixgépet, azonban ezen és persze a babapelenkán kívül semmi más extrára nem lesz szükség.

Amiért ez a recept még a kedvencem, az az, hogy egész, hámozatlan mandulaszemeket használtam. Kicsit sem lett rosszabb, mintha agyonblansírozott mandulával készült volna. Viszont mint mindenben, itt is a vitaminok és ásványi anyagok zöme a héjban rejtőzik, így ezeket a pozitív előnyöket most megőriztem. A mandula tele van fehérjével, kalciummal, magnéziummal, vassal, E- és B2-vitaminnal.

Krémesebb és édesebb növényi tejet pedig aligha lehet elképzelni. Még azok is szeretik, akik a rizs- vagy zabtejhez még csak véletlenül sem érnének hozzá.

 

Mandulatej

1 liter

1 és 2/3 pohár egész, héjas mandula (1 zacskó)

4-5 db magozott datolya (ízlés szerint datolya helyett édesítheted pici mézzel, agávé nektárral vagy juharsziruppal is)

Csipet só

Víz

 Lépések:

1. A mandulát és a datolyát mosd le, majd vízben áztasd be. Lepje el bőven. Tedd a hűtőbe és hagyd állni éjszakára.

2. Másnap öntsd az egészet egy turmixgépe, adj hozzá egy csipet sót és annyi meleg vizet, hogy picivel több mint 1 liter folyadék legyen a gépben. Turmixold az egészet magas fokozaton 4-5 percig.

3. Végül szűrd át babapelenkán. Csavarj és préselj ki jól minden folyadékot, amit csak tudsz.

4.Öntsd az elkészült mandulatejet tejes üvegbe vagy befőttes üvegekbe és tartsd a hűtőben 4-5 napig. Isten finom önmagában, kávéban, müzlivel, zabkásával illetve bármilyen sós és édes receptben főzésnél és sütésnél.

5. A babapelenkán fennmaradó mandulaforgácsot én bevallom, nem szoktam felhasználni, de te megtarthatod és belekeverheted joghurtba, müzlibe, zabkásába vagy kiszáríthatod szárítógéppel vagy sütőben mandulalisztté.

6. A babapelenkát bő vízzel öblítsd le majd pici mosószerrel, kézzel mosd ki, csavard ki és hagyd megszáradni. Pár használat után érdemes mosógépben is kimosni.

Ez az én nagy kedvencem!

4 komment

Címkék: receptek

A bejegyzés trackback címe:

https://eddmagad.blog.hu/api/trackback/id/tr535045671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

belekotyogok 2013.02.13. 18:38:14

ŐSzintén szólva percekig töprengtem, mire leesett, hogy textilpelenkára gondolhatsz. :)

eddmagad 2013.02.13. 18:56:32

@belekotyogok:

Ohhhh, bocsanat! Nekem valoszinuleg tul evidensnek tunt es nem gondoltam arra, hogy masnak nem biztos! :)

lencsipencsi 2013.05.29. 10:52:51

Eddig csak kokusztejet csinaltam,de ezt is ki fogom probalni. Eddig en konyharuhan szürtem le a tejet, aminek az eredmenye mindig az lett,hogy az egesz konyha tiszta kokuszreszelek lett. Ma ugy csinaltam,hogy egy nylon harisnyanak szürtem at. Egyszerübben ment,es semmi sem lett kokuszreszelekes.
süti beállítások módosítása